نسخه آزمایشی
+ 0 -
ADA

تئاتر مرصاد

اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب



اختتامیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با حضور مسئولین، هنردوستان، هنرمندان و چهره های برجسته سینما و تئاتر ایران برگزار شد


جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این مراسم با خیرمقدم به مدعوین و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: در جشنواره ملی تئاتر مرصاد شاهد برگزاری نمایش های گرانسنگی از بیش از 200 هنرمند در 25 گروه نمایشی از 15 استان کشور بودیم  که در شهرهای اسلام آبادغرب، حمیل و دالاهو بالغ بر 40 برنامه به اجرا درآمد.
وی با تقدیر از اهتمام دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد و همه دست اندرکاران این رویداد فرهنگی عظیم،  افزود: با هر نمایشی برخی از جنایات منافقین به افکار عمومی عرضه شد که با استقبال مردم اسلام آبادغرب از این برنامه ها شاهد هنرنمایی هنرمندان در اجرای برنامه ها بودیم.
فرماندار شهرستان با بیان اینکه؛ چنین برنامه های ملی نیازمند ردیف اعتباری در سطح وزارت ارشاد هستند، عنوان کرد: اعتبارات شهرستان در ظرفیت برنامه های فرهنگی ملی نمی باشد و اگر بخواهیم این برنامه ها را در شأن "مرصاد" و مردم اسلام آبادغرب توسعه بخشیم، نیاز به یک خط اعتباری جهت گسترش این برنامه های فرهنگی داریم.
 درادامه این مراسم الهی تبارمعاون سیاسی امنیتی استانداری با قدردانی از زحمات برگزار کنندگان مراسم و هنرمندان تئاتر  عنوان کرد: سه ویژگی در جشنواره مرصاد مشاهده می شود؛ اول اینکه این جشنواره به یک حرکت ارزشی فرهنگی ملی که حوزه مقاومت را در بر می گیرد پرداخته و توانسته حماسه آفرینی های ملت ما در عرصه مقاومت با استفاده از هنر تئاتر را به نمایش بگذارد.
وی با اشاره به تاریخ " مرصاد" خاطرنشان ساخت: بعد از امضای قطعنامه 598 دشمن با این خیال واهی که ملت ایران دیگر تاب و توان جنگ ندارد به کشور مان حمله کرد اما آن چیزی را که باور نداشتند روحیه مقاومت مردم بود، اسلام آبادغرب در آن مقطع تاریخی پایتخت ایران شد و همه نگاه ها به سمت گردنه مرصاد، اسلام آبادغرب و کرمانشاه بود، همه بخاطر معنا کردن فرهنگ ایثار و مقاومت آمده بودند و درس بزرگی به دشمنان داخلی و خارجی دادند و امروز همین قضیه تکرار می شود ما وقتی برجام را بستیم آنها باز هم در محاسبات خود اشتباه کرده و می کنند ، دشمنان فکر می کنند که مقاومت ایران شکستنی ست. اما مردم شهرستان به معنای واقعی کلمه "مقاومت" را معنا کردند، مردم دین خود را ادا کردند و این ما هستیم که مدیون این مردم هستیم.
معاون سیاسی اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان ویژگی دوم جشنواره مرصاد، عنوان کرد: واژه دفاع و مقاومت به شکل هنرمندانه ای از زبان اصیل هنر تئاتر که ریشه در هویت دینی ما دارد بیان می شود و آن افتخارات را به نسل های بعدی منتقل می کنند.
وی افزود: شاخصه سوم جشنواره مرصاد این است که در دیار مقاومت اجرا می شود.
در پایان این مراسم با اهدا لوح یادبود ؛تندیس؛و جوایزی از هنرمندان آثار برتر جشنواره قدردانی بعمل آمد



اوقات شرعی
آب و هوای اسلام آباد غرب